Toyota Hilux: klaar om zijn titel te verdedigen als Invincible

De Toyota Hilux is al sinds zijn lancering in 1968 de koning der pick-ups, maar vandaag wordt zijn titel geclaimd door de Ford Ranger. Een grondige uiterlijke en mechanische opfrisbeurt moeten hem terug de leider maken.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 04 juni 2020
  • Lancering

Toyota Hilux: klaar om zijn titel te verdedigen als Invincible

Om zijn offroadimago te versterken meet de nieuwe Hilux zich een massiever front aan. Maar zijn geheime verleidingswapen heet Invincible. Deze nieuwe topversie van het gamma is uitgerust met een exclusieve look, met onder meer een ander radiatorrooster en een voorbumper die nog suggestiever oogt, naast de naam “Invincible” in XXL-letters op de laadklep.

Toyota Hilux: klaar om zijn titel te verdedigen als Invincible

Ook aan boord evolueert de Hilux. Zo duikt een hertekend instrumentenbord op en krijgt hij een nieuw infotainmentscherm van 8 duim. Dat laatste is voortaan bovendien compatibel met Apple CarPlay en Android Auto.

Toyota Hilux: klaar om zijn titel te verdedigen als Invincible

2,8 liter, 204 pk

De facelift brengt ook nieuws onder de motorkap. Daar ligt een nieuwe motor van 2,8 liter die 204 pk en 500 Nm doorgeeft aan een zestrapsautomaat. Hij laat de Hilux van 0 naar 100 km/u optrekken in 10 seconden. Verder zegt Toyota aan de ophanging gesleuteld te hebben voor een “vloeiender manier van rijden, zelfs op toegetakeld terrein”. De basisversies met tweewielaandrijving krijgen verder een nieuw elektronisch systeem dat het effect van een mechanische sper imiteert.

Toyota Hilux: klaar om zijn titel te verdedigen als Invincible

Het nuttig laadvermogen van 1 ton en het sleepvermogen van 3,5 ton zijn vanaf nu ook van toepassing op alle versie met vierwielaandrijving. De gemoderniseerde Hilux komt in oktober naar onze markt.

Toyota Hilux: klaar om zijn titel te verdedigen als Invincible

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Smart #5: concept van een grote terreinwagen

Smart #5: concept van een grote terreinwagen

Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.

Range Rover Electric speelt op ijs

Range Rover Electric speelt op ijs

Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km