BYD
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
De Japanse constructeur lijkt zijn luide verzet tegen de opkomst van de elektrische auto te staken en pompt 11 miljard in batterijen.
Toyota, en dan vooral zijn CEO Akio Toyoda, heeft de voorbije maanden heel duidelijk laten blijken dat het geen zin had in de elektrische auto en deinsde er niet voor terug om een aantal dubieuze praktijken te hanteren om de EV-golf tegen te houden. Zo verspreidde de Japanse gigant onwaarheden rond de koolstofbalans van elektrische auto’s en gaf het zelfs veel geld aan een Amerikaanse campagne om de democratische verkiezing ongedaan te laten maken van president Joe Biden – een groot voorstander van elektromobiliteit.
De rest van de autosector en de regelgevers van de wereld zijn weinig onder de indruk van Toyota’s verzet en gaan volop voor elektrische aandrijving, zodanig zelfs dat de aandeelhouders van de Japanse gigant ermee gedreigd hebben om Akio Toyoda te laten afzetten als er geen koerswijziging komt. Dat heeft blijkbaar indruk gemaakt, want plots laat Toyota weten dat het tegen 2030 liefst 11 miljard dollar wil pompen in de productie van batterijen voor elektrische auto’s. Over 10 jaar wil de constructeur 200 GWh aan accu’s hebben geproduceerd, wat overeen zou komen met meer dan 3 miljoen EV’s per jaar. Van een radicale koerswijziging gesproken…
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.