BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Slechts drie jaar na zijn lancering ondergaat de huidige generatie van de Toyota Prius al een facelift. Modeljaar 2019 onderscheidt zich door zijn minder “gewrongen” stijl, maar ook door een optionele vierwielaandrijving.
Gezien de controverse rond het design van de vierde generatie van de Prius heeft Toyota beslist om zijn hybride een kleine opfrisbeurt te geven om aan 2019 te beginnen. We maken in Los Angeles kennis met deze herwerkte versie, een paar weken voor zijn Europese première, die gepland staat voor het salon van Brussel in januari.
Minder scherpe blik
De uiterlijke aanpassingen zijn vooral aan de lichtblokken te zien. De koplampen schaven hun kleine staartje naar de bumpers weg voor een gladdere stijl. De achterlichten doen afstand van hun verticale look en kiezen voor een nieuwe, horizontale signatuur.
Ook in het interieur wijzigt Toyota een aantal details. Zo is het head-up display verbeterd, is het draadloze oplaadvlak voor smartphones vergroot en wordt het infotainmentscherm reactiever. Daarnaast zijn een aantal materialen van de cockpit vervangen voor een beter kwaliteitsgevoel.
Optionele vierwielaandrijving
Zoals we al hadden verwacht sinds de teaser die Toyota een paar weken geleden onthulde, onderscheidt dit modeljaar 2019 zich verder door een optionele vierwielaandrijving. Die heet AWD-i en krijgt een extra elektromotor in de achteras ter ondersteuning van de voorwielen bij het wegrijden. Het systeem detecteert trekkrachtverlies en kan tot 70 km/u actief blijven. Technisch gezien behoudt de Prius AWD-i de nikkelmetaalhydride batterij terwijl de voorwielaangedreven Prius 2019 overstapt op een nieuwe lithium-ionbatterij.Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.