Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Op het salon van Parijs laat Toyota zijn hybrideoffensief los. Er zijn drie grote nieuwigheden: de Corolla, de nieuwe RAV4 en de grote terugkeer van de Camry.
Toyota werkt al meer dan twintig jaar aan zijn hybridetechnologie, al sinds de lancering van de eerste Prius. De technologie is binnen het merk nu zodanig geëvolueerd dat Toyota in Parijs alleen nog hybridemodellen op zijn stand heeft staan. Van de kleine Yaris tot de grote Camry.
De Toyota Avensis is aan het einde van zijn carrière gekomen en maakt binnenkort plaats voor de Camry. Na veertien jaar afwezigheid keert het model dus terug naar West-Europa, met het TNGA-K-platform als basis. Onder de motorkap huist een hybride aandrijflijn op basis van een 2.5 benzine.
Dat platform en die aandrijflijn zien we eveneens terug in de nieuwe generatie RAV4. De vijfde generatie van deze SUV zal in Parijs voor het eerst te zien zijn in Europa.
De nieuwe Corolla en Corolla Touring Sports nemen de fakkel dan weer over van de huidige Auris. Ze staan op het TNGA-C-platform en laten je kiezen tussen hybride aandrijflijnen op basis van een 1.8 en een 2.0.
En dan is er nog de Yaris, met hybride 1.5. De sportieve GR Sport neemt zijn ophangingsafstelling over van de radicale Yaris GRMN.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...