Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Na een lange radiostilte zit er eindelijk terug beweging in de herstart van het Britse automerk.
Het Britse TVR maakte in het verleden uitzonderlijke sportwagens en stond bekend om zijn excentrieke designs en karaktervolle maar niet altijd even betrouwbare mechaniek. In 2006 raakte het bedrijf in slechte papieren en stopte het bedrijf met het bouwen van auto’s, maar in 2013 werd er een nieuwe eigenaar gevonden die snel werk zou maken van de wederopstanding. In 2018 zou het eerste model van het nieuwe TVR gelanceerd worden, de Griffith, met de V8 van de Ford Mustang.
Financiële problemen en een gezondheidscrisis zorgden ervoor dat er in 2022 nog steeds geen spoor is van de Griffith, maar daar zou binnenkort verandering in komen. TVR vond eind vorig jaar vers geld om de doorstart te kunnen maken, en wel uit een onverwachte hoek: Ensorcia, een bedrijf dat gespecialiseerd is in de ontginning van lithium voor de batterijen van elektrische wagens. Ensorcia zal het nodige kapitaal voorzien om ervoor te zorgen dat de Griffith in productie zal gaan, met de V8!
Hoe lang het model in productie zal blijven met een verbrandingsmotor is echter niet duidelijk, want kort na de lancering van het model in 2024 wil TVR ook een elektrische versie van de Griffith leveren en een gamma uitbouwen van EV’s. Het zou daarbij gaan om een sportieve SUV en een berline. Zou, want de deal rond de fabriek van TVR is Wales is nog altijd niet helemaal rond. Geschatte prijzen zijn er volgens de collega’s van het Britse Autocar wel al, met £ 90.000 voor een V8 en £150,000 voor een elektrische Griffith.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.