Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Nissan Leaf is een van de best verkopende elektrische auto’s ter wereld. Hij is toe aan zijn tweede generatie, die een uitgebreid rijbereik en meer rijhulpmiddelen belooft.
Wie niet gewonnen was voor de eerste Nissan Leaf, vindt de nieuwe stijl wellicht iets conventioneler. Die neemt het V-vormige radiatorrooster van de recentste Nissan-modellen over, kiest voor slankere koplampen en kan met een contrasterende dakkleur worden gekozen.
De elektromotor, die gevoed wordt door een lithium-ionbatterij, krijgt meer koppel en meer vermogen. Hij produceert nu 150 pk en 320 Nm, en levert een theoretisch rijbereik op van 378 kilometer. Volgend jaar lanceert Nissan een krachtigere motor met een hoger rijbereik.
ProPilot, de bundel rijhulpsystemen die Nissan in de richting van autonoom rijden duwt, is eveneens verkrijgbaar op de nieuwe Leaf. Het combineert actieve rijstrookassistentie met een adaptieve snelheidsregelaar. Er is eveneens een parkeerfunctie verkrijgbaar die de Nissan zelfstandig parkeert. Ten slotte voorzien de Japanners nog een e-pedal, dat de regeneratieve functie bij elektrische auto’s wanneer je het gaspedaal lost nog iets verder brengt: met één pedaal moet je kunnen versnellen, afremmen en stoppen.
Wanneer de Nissan Leaf ingeplugd is, kunnen zijn batterijen ook gebruikt worden als energiebron of energieopslag voor het elektrisch netwerk thuis.
De Leaf kan vanaf volgende maand worden besteld en staat vanaf januari 2018 in de showrooms.De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.