BMW heeft nog maar een paar weken geleden zijn
nieuwe M4 onthuld, maar stelt nu al een beperkte reeks voor van het model die
is ontwikkeld in nauwe samenwerking met het Amerikaanse modehuis Kith NYC.
Achter Kith NYC schuilt Ronnie Fieg, een
schoenen- en klerenontwerper die zijn eigen merk heeft opgericht en die
bovendien al van kindsbeen af verzot is op BMW’s. Zo heeft hij een E30 M3 die
hij regelmatig verwent. Het is dus geen verrassing dat een mooie chemie
ontstond tussen BMW M GmbH en Kith NYC aangezien beide bedrijven dezelfde
waarden delen op het vlak van design, kwaliteit en prestaties.
Opzichtig
Als fan van de eerste M3 wou Fieg dat ‘zijn’
speciale reeks een paar knipogen bevatte naar deze klassieker van BMW. Zowat
overal op en in de wagen zijn daarom de beroemde kleuren van het M-departement
gebruikt (rood en twee tinten blauw). Fieg, die maar wat trots is dat hij deel
mocht uitmaken van het project, heeft bovendien de naam van zijn merk Kith her
en der aangebracht en er zelfs de BMW-logo’s door vervangen op de stoelen, de
middenconsole, de kofferklep en zelfs het carbon dak. Onmogelijk om niet de
aandacht te trekken met deze auto…
Deze M4 Competition x Kith is verkrijgbaar in
slechts drie kleuren: Frozen Black, Frozen Dark Silver en Frozen Brilliant White.
Ook die zijn allemaal verwijzingen naar de eerste BMW E30 M3. De velgen (19
duim voor, 20 duim achter) zijn dan weer afgewerkt met een knappe glanzend
zwarte lak.
Technisch gezien is deze speciale reeks
identiek aan de klassieke M4, met een zescilinder in lijn die door twee turbo’s
wordt aangeblazen tot 510 pk, een vermogen dat puur naar de achteras gaat. In
combinatie met een sequentiële achttraps versnellingsbak knalt hij met deze
uitzonderlijke motor van 0 naar 100 km/u in 3,9 seconden.
Er worden slechts 150 exemplaren gebouwd van de unieke
coupé. De BMW M4 Competition x Kith kan vanaf nu worden besteld bij
BMW-dealers. Wie het opvallende speeltje niet kan betalen, kan ook terecht bij
de kleding- en accessoirelijn die Ronnie Fieg voor de gelegenheid heeft
bedacht.
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit
Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.