Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) wil dat alle nieuwe bedrijfswagens vanaf 2026 elektrisch zijn. Om dat doel te bereiken wil hij prikkelen met fiscale stimulansen: enkel wagens die geen broeikasgassen uitstoten zullen na 2026 nog 100% aftrekbaar zijn.
In het regeerakkoord van de federale regering staat dat alle bedrijfswagens vanaf 2026 broeikasgasvrij moeten zijn. Volgens Van Peteghem moeten die er uiteindelijk voor zorgen om het volledige wagenpark te verduurzamen. Bedrijfswagens op diesel of benzine zullen bijgevolg niet langer aftrekbaar zijn. In de voorgestelde hervorming wordt wel een uitzondering gemaakt: bij niet zero-emissie lichte vracht daalt het fiscaal voordeel met de helft.
Ook werknemers kunnen het effect van deze hervorming voelen. Want wie zich nog met een traditionele brandstofwagen verplaatst, zal geen recht meer hebben op een kostenaftrek van het woon-werkverkeer. Het algemene kostenforfait voor verplaatsingskosten wordt dus niet meer automatisch afgetrokken bij de berekening van de belastingen.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.