Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Koetswerkbouwer Bertone ligt aan de basis van dit behoorlijk maffe model. De Italiaanse firma heeft deze auto ontworpen die zo van een andere planeet lijkt te komen en heeft hem ook gebouwd. Hij stond op de basis van de Citroën BX4 TC en werd in 1986 onthuld op het salon van Turijn.
Op technisch vlak gebruikte hij de krachtigste motor van het merk met het visgraatlogo: een 2.1-viercilinder die het dankzij een dikke turbo tot 200 pk schopte. Dat vermogen werd aan de vier wielen doorgegeven via een manuele vijfversnellingsbak en moest de vierwieler aan een top van 220 km/u helpen.
Zijn met het mes gesneden look zou je doen denken dat de Zabrus niet meer was dan een vingeroefening voor de dikke tapijten van ’s werelds autosalons. Ja, hij had een paar atypische details zoals de vleugeldeuren (vandaar de naam Zabrus, een lid van de familie van de loopkevers) of de stoelen in… kangoeroeleder (andere tijden, andere zeden…). Maar zijn ergonomie, zijn rechte lijnen en zijn scherpe koplampen werden later rechtstreeks overgenomen door het toekomstige vlaggenschip van het merk, de XM.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.