Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit had een van de meest sensationele auto’s uit de jaren 80 kunnen worden. De conceptcar bevatte alles wat Alfa Romeo in die tijd goed kon. De bestemming? De legendarische Groep B van het wereldkampioenschap rally.
Deze Alfasud, ontworpen in 1982 voor de Groep B, was geen gewone auto: de viercilinder boxermotor die de voorwielen aandreef maakte plaats voor een achterwielaandrijver met V6 centraal achterin. Die kwam trouwens rechtstreeks uit de GTV6: de 2.5 produceerde dus meer dan 150 pk. In een koetswerk van minder dan een ton gaf dat dus sensationele resultaten.
Een geweldige motor met een muzikale klank, het weggedrag van een racewagen en gemene looks: deze Alfa Romeo kruiste voor de puristen alle juiste vakjes aan. Alleen besloot Alfa uiteindelijk om de raceversie niet te produceren, evenmin als de 200 benodigde straatversies voor de homologatie. Er werden uiteindelijk twee prototypes gebouwd.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...