Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Begin jaren 70 kreeg Pininfarina een chassis van Ferrari voor een conceptcar. De Italianen lieten hun verbeelding de vrije loop en creëerden een radicaal supercarprototype. En dat rijdt vandaag eindelijk rond.
In de jaren 60 en 70 waren vreemde conceptcars schering en inslag, vooral wanneer ze van de Italiaanse designhuizen Bertone en Pininfarina kwamen. Op het salon van Genève in 1970 presenteerden Ferrari en Pininfarina een van de radicaalste conceptcars ooit: de Modulo.
De geschiedenis van deze conceptcar begint in 1968, toen de Ferrari 512 S met chassisnummer 27 verbeterd en omgebouwd werd tot 612. Verkocht geraakte die echter niet, dus Enzo en zijn merk stuurden chassisnummer 27 naar Pininfarina om er een conceptcar van te maken. De indrukwekkende, vijf liter grote V12 van 550 pk werd wel behouden.
Sergio Pininfarina vertrouwde het project toe aan zijn jonge ontwerper Pablo Martin. De 27-jarige Italiaan tekende een lage, hoekige en aerodynamische auto. “De voorkant, het interieur en de achterkant zijn met elkaar verbonden door één enkele boog”, liet hij optekenen. Het interieur werd bekleed met rood leder.
Na de presentatie in Genève gaf de Ferrari Modulo wereldwijd enkele actes de présence. In 2014 kocht miljonair James Glickenhaus het prototype met de bedoeling hem aan het rijden te krijgen. De racemotor werd namelijk door Ferrari “voor onderdelen” gebruikt. Na vier jaar werk is de Modulo nu eindelijk klaar voor de weg.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.