BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Op papier had deze conceptcar alles om te verleiden: een licht gespierde look, een interieur met 2+1 zitplaatsen, een zeer laag gewicht (850 kilo) en een forse tweelitermotor van 136 pk onder de motorkap. Met een dergelijke bewapening had de Renault Wind ondanks zijn voorwielaandrijving best wat trouwe fans van de Mazda MX-5 kunnen weglokken.
Het gonsde van de geruchten: sommigen beweerden dat hij heel snel in productie zou gaan, misschien met Alpine-logo op de motorkap. Helaas bleef het bij deze ene conceptcar. Een paar jaar later bracht Renault wel een cabriolet op de markt met dezelfde naam, maar die verschilde heel sterk van de conceptcar: de productie-Wind was gebaseerd op de Twingo, had duidelijk minder sterke motoren en kon ook niet echt als een cabrio worden gezien door zijn Targa-dak.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...