Aston Martin
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
In 1998 bracht Lexus een kleine berline op de markt die erop was gericht om de BMW 3-Reeks te beconcurreren, de IS. De kleine Japanner deed eerst dienst met een 2.0-zescilinder in lijn, maar kreeg later een dikke drieliter voor de Amerikaanse markt. Dat volstond echter nog niet…
Lexus deed daarom beroep op de tuner RMSV (Rod Millen Special Vehicles) en bestelde bij hen een concept uitgerust met de huiseigen 4.3-V8. Dat was volgens de tuner helemaal niet ingewikkeld, want de V8 paste perfect in de neus van de donorwagen, een IS300! En omdat er geen sprake van kon zijn om het daarbij te laten, kreeg de conceptcar bovendien een manuele zesversnellingsbak van Getrag.
Het is heel spijtig dat deze auto nooit in productie ging. De preparatie van het model gebeurde namelijk volledig volgens de regels van de kunst: om de 340 pk van de V8 op de achterwielen te kunnen overbrengen, boog RMSV zich over de wieltreinen door ze te schoeien met achttienduimvelgen en Michelin Sport Cup-banden, Brembo-remmen, Tein-veren en schokdempers die in liefst 16 standen konden worden ingesteld.
Helaas kreeg de conceptcar, die werd voorgesteld op de SEMA-beurs in Las Vegas, nooit een vervolg. Of toch niet rechtstreeks. De tweede generatie van de Lexus IS kreeg namelijk wel een V8. Deze IS-F beloofde wel 423 pk! Maar dat is een verhaal voor een andere keer…
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.