Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Lotus wilde een legendarisch model, de Elan, weer tot leven wekken. Van een kleine sportwagen uit de jaren 60 met motor voorin evolueerde de Elan naar een sprintbom met motor centraal achterin. Het gewicht was met 1,3 ton meer dan verdubbeld tegenover het originele model, maar het vermogen maakte een serieuze sprong voorwaarts. Van ongeveer 130 pk 50 jaar geleden tot 450 pk!
In de 21ste eeuw is een gewicht van 1,3 ton voor een sportwagen met vierliter V6 bijzonder weinig. De veiligheidsnormen, comfortuitrusting, en het vermogen van de motor hadden nog weinig te maken met het verleden, maar de verhouding gewicht/vermogen was gunstiger dan ooit! Onder de motorkap stopte Lotus immers een V6 van Toyota. Met een cilinderinhoud van 4 liter produceerde hij 450 pk en 465 Nm.
De Brit haalde 310 km/u en deed 3,5 seconden over 0-100 km/u. Lotus innoveerde ook met een automaat met dubbele koppeling en zeven verzetten. Omdat de tijdsgeest erom vroeg, was er ook een alternatieve hybride aandrijving mogelijk, die de prestaties en het verbruik optimaliseerden.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!