Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
De Volvo 480 werd geproduceerd van 1986 tot 1995. De opstelling was ongebruikelijk: vier zitplaatsen, omhuld door een driedeurs koetswerk dat het midden hield tussen een coupé, een klassieke hatchback en een verkorte break.
In 1987 kondigden de Zweden aan dat ze een cabrioletversie van de 480 wilden bouwen. Maar het zou tot 1990 duren vooraleer Volvo met een prototype voor de dag kwam. Dat gebeurde op het salon van Genève. De Volvo 480 Cabrio kreeg een stoffen kap, en de twee zitplaatsen achteraan sneuvelden.
Onder de motorkap stopte Volvo onder meer de topmotor van zijn gesloten 480: de 1.7 turbo. Die ontwikkelde 120 pk en 175 Nm. De Zweden bouwden nog enkele andere prototypes, om uiteindelijk tegen begin 1991 klaar te zijn voor de productie.
Maar voor de productieband werd opgestart, ging een van de toeleveranciers van onderdelen voor de 480 Cabrio failliet. Bovendien gingen er geruchten de ronde dat de veiligheidsbescherming wanneer de auto overkop zou gaan, niet helemaal optimaal was. Volvo trok daarop de stekker uit het hele project.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.