Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
De H3, die compacter was dan de H1 en H2, was bedoeld voor mensen die interesse hadden in de brandkastlook van de Hummer, maar die afgeschrikt werden door de gigantische afmetingen. Toch is deze H3 ook geen kleintje: 4,75 m lang, 1,9 m breed en even hoog. De stijl is typisch Hummer: hoekig en het profiel van een doos.
Onder de motorkap pakte Hummer het iets rationeler aan. Exit de grote gulzige V8 en welkom kleine vijfcilinder. “Klein” op Amerikaanse schaal weliswaar: de vijfcilinder-in-lijn is nog steeds 3,7 liter groot. Hij produceert 240 pk en is gekoppeld aan een manuele of automatische vijfversnellingsbak.
Ondergetekende heeft bewogen herinneringen aan dit model. Hij was schreeuwerig en had het weggedrag van een oude sloep, maar kon een royaal comfort voorleggen en vooral ongeëvenaarde terreincapaciteiten. De vijfcilinder had weliswaar niet de longinhoud van de V8, maar wel voldoende punch. Qua verbruik hield hij vast aan oude Amerikaanse gewoontes: een gemiddelde van 18 l/100 km.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.