Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
In 1953 bracht Lancia de Appia op de markt als een kleine broer voor de Aurelia. Voor kenners behoeft hij ongetwijfeld geen introductie, zo sterk is de gelijkenis tussen de twee broers. De Appia is iets compacter (minder dan 4 meter) en heeft een kleinere motor (1.1-viercilinder), maar de afwerking en spitstechnologie moesten destijds voor niemand onderdoen, met onder meer een V-motor met smalle blokhoek en zijdelingse nokkenassen. Je moet niet verder zoeken, enkel Lancia bood destijds zo’n oplossing aan.
Doorheen de jaren werd de motor steeds potenter: hij ging van 38 naar 43 pk in 1956 met de introductie van de tweede reeks en vervolgens naar 48 pk in 1959. Vanaf de helft van de jaren ’50 kregen Appia’s vaak een koetswerk van de grootste designers: Vignale, Pininfarina en Zagato… De vederlichte producten van die laatste schitterden trouwens in de autosport.
Ben jij op zoek naar een oldtimer? Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor oldtimers nu hier:
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...