Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
In de jaren ’50 hielden Amerikaanse designers zich totaal niet in qua stijl. Hoe flamboyanter, des te beter. Het decennium erop kalmeerden ze een beetje en zagen we een iets soberder, bijna Europese stijl terugkeren. De Lincoln Continental is daar het perfecte voorbeeld van: na drie erg barokke generaties zag de vierde Continental er veel soberder uit.
De lijnen waren strakker en er was minder chroom gebruikt. Toch had hij nog een origineel detail: de achterdeuren gingen in omgekeerde richting open, zoals in huidige Rolls-Royces. Het in 1960 gelanceerde nieuwe model wist toen nog niet dat het drie jaar later de actualiteit zou beheersen.
Zijn stijl mag dan wel vloeiender geworden zijn, maar de afmetingen waren nog steeds enorm: meer dan 5,4 meter lang, bijna 2 meter breed en een gewicht van meer dan 2,5 ton. De Amerikanen leverden geen half werk om die sloep aan te drijven: een V8 van 7,0 liter en 300 pk… Zoals zo vaak bij Amerikaanse auto’s van de jaren ’50 en ’60 evolueerde het model bijna constant, zowel uiterlijk als mechanisch, tot een V8 van 7,6 liter (bijna 350 pk) en optionele schijfremmen op de voorwielen.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!