Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Deze Mitsubishi Lancer 2000 Turbo heeft heel wat troeven om verzamelaars te overtuigen: het is een homologatieversie die in beperkte oplage gebouwd werd, hij heeft een hevig temperament, enz. Maar voorlopig blijft de interesse van die verzamelaars beperkt... Waarom?
De Mitsubishi Lancer is een eerlijke gezinsauto, zonder geschiedenis en zonder al te veel verfijning, die in 1973 gelanceerd werd. Om 'een imago te creëren' en hem het de nodige sexappeal te geven, zag de Japanse autobouwer al snel het belang van een motorsportdeelname. In 1981 zette Mitsubishi de stap met de Lancer 2000 Turbo en ontwikkelde een vechtmachine voor de competitie die een vermogen haalde van 300 pk!
Wat vooral verrassend is, is de grote technische overeenkomst tussen dit model en de BMW 2002 Turbo: Mitsubishi kopieert immers de motor (een 2 liter turbo met 170 pk), de algemene afmetingen van de Duitser en zelfs het opschrift "turbo", in spiegelschrift op de voorspoiler! De ophanging van de Mitsubishi is daarentegen veel rustieker, met een starre as.
De Mitsubishi Lancer 2000 Turbo is dan wel performant en relatief betrouwbaar, hij is ook uiterst zeldzaam (een groot deel ervan is ten prooi gevallen aan roest, terwijl anderen vaak omgebouwd zijn voor de motorsport of eindigden rond een boom…). Een gezond en origineel exemplaar vinden is vandaag de dag dan ook een hele prestatie. Maar ondanks deze troeven en zijn grote zeldzaamheid blijft het model toegankelijk en kost het je niet meer dan 10.000 euro voor een model in goede staat.
Ben jij op zoek naar een oldtimer? Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor oldtimers nu hier:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...