Hyundai
Alle varianten van de derde generatie Hyundai i30 krijgen een tweede facelift. Maar je hebt een vergrootglas nodig om de verschillen te zien...
Midden jaren 50 konden jonge snelheidsfanaten voor een appel en een ei hoekige koetswerken uit de jaren 20 kopen. Die koetswerken ondergingen stevige transformaties en ruilden hun motoren in voor een modernere V8 met opzichtige uitlaatpijpen. De transformatie tot dragster was compleet.
In zulke nostalgische bui verkeerde Plymouth toen het de Prowler ontwikkelde. Die ontwikkeling begon al vroeg in de jaren 90, maar het duurde tot 1997 voor de auto werd gecommercialiseerd. De auto nam alle stijlkenmerken van de hot rod-stroming over: afzonderlijke voorvleugels, een korte achterkant en lange motorkap, een schuine voorruit en vooral gigantische achterwielen. Het interieur kon niet achterblijven, met een dashboard dat dezelfde kleur kreeg als het koetswerk.
Onder de motorkap huisde dan weer geen V8 maar een V6. Maar gelukkig wist Plymouth van aanpakken: het onderstel was doordacht en de V6 ontbrak het niet aan pit. Die was overigens 3,5 liter groot en ontwikkelde eerst 218 en later 253 pk. De versnellingsbak was echter de zwakke schakel: het vermogen ging wel naar de achterwielen, maar dat gebeurde via een verouderde viertrapsautomaat.
Alle varianten van de derde generatie Hyundai i30 krijgen een tweede facelift. Maar je hebt een vergrootglas nodig om de verschillen te zien...
De nieuwe Ford Explorer 2024 is gearriveerd. En met grote trom: Ford lanceert de commercialisering van zijn elektrische SUV na een indrukwekkende wereldtournee. Actieradius, prijs, opladen… We weten nu alle details over de nieuwe elektrische SUV van Ford!
Onze spionnen hebben een nog goed gecamoufleerd exemplaar van de elektrische Mercedes CLA gespot, maar zijn grote remmen en spoiler verklappen dat het model van AMG komt...
Het is een XC90 SUV die de productie van dieselwagens definitief mag afsluiten bij Volvo. Het einde van een tijdperk...