Peugeot
Voordat Peugeot de volgende generatie van zijn 3008 onthult, stelt het merk eerst het dashboard van het model voor, met daarop de nieuwe i-Cockpit met 21 duim groot gebogen scherm!
Dankzij zijn batterij met een capaciteit van 59,6 kWh, flirt hij met een rijbereik van zo’n 400 km. De vraag is of hij ook naar België komt...
Nadat het model in de vorm van een concept car werd voorgesteld op het Salon van Parijs, naast een vloedgolf van andere Aziatische auto’s, onthult VinFast nu de definitieve versie van zijn VF6 tijdens de CES in Las Vegas. Met zijn lengte van 4,24 meter en een wielbasis van 2,73 meter treedt hij in de voetsporen van de Mazda MX-30, MG ZS EV, Opel Mokka Electric of nog de Peugeot e-2008 in Europa.
Vanbuiten zie je meteen dat het een VinFast is, dankzij de lichtsignatuur in V-vorm, zowel voor- als achteraan. In het interieur moet de VF6 het, net als de Tesla Model 3 en Model Y, stellen zonder instrumentencluster. Hij krijgt alleen een 12,9 duim groot centraal scherm.
In het land van ‘Uncle Sam’ wordt deze VF6 aangeboden in twee versies: Eco en Plus. Hun respectievelijke vermogen bedraagt 174 pk en een koppel van 250 Nm of 201 pk en 310 Nm. Beide beschikken over een batterij met een capaciteit van 59,6 kWh, goed voor een geschat maximaal rijbereik van 399 km in de Eco en 381 km in de Plus. Voorlopig is de VF6 enkel nog maar officieel verkrijgbaar in de VS, maar hij zal binnenkort ongetwijfeld ook beschikbaar worden in Duitsland, Frankrijk en Nederland. En dan is het nog maar een kleine stap voor Vinfast om zich ook te wagen aan de Belgische markt...
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Voordat Peugeot de volgende generatie van zijn 3008 onthult, stelt het merk eerst het dashboard van het model voor, met daarop de nieuwe i-Cockpit met 21 duim groot gebogen scherm!
De Model S Plaid met ‘Track package’ mag zich voortaan de snelste auto op de Nürburgring noemen, dankzij een rondetijd van 7 minuten 25.231 seconden.
De Tsjechische SUV geeft zich bloot zonder enige vorm van camouflage! Nu ja, zijn onderstel toch...
Op het programma: één of twee motoren, een behaaglijk interieur en een betaalbare instapprijs.