Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Een van de grootste troeven van Tesla is zijn Supercharger-netwerk, het snellaadnetwerk met de grootste dichtheid. Waar op een locatie van Ionity doorgaans een 4-tal laadpalen staan, staan er op een Supercharger-site meestal 10 of meer, waardoor je zelden of nooit moet wachten omdat alle laadpalen bezet zijn. Het netwerk geeft Tesla een niet te onderschatten concurrentieel voordeel op andere autobouwers. Maar nu zou het merk toch van plan zijn om het toegankelijk te maken voor andere EV’s.
Dat blijkt in elk geval uit de notulen van een vergadering van het bestuur van Vestland, een regio in Noorwegen. Tesla had namelijk subsidies aangevraagd om vijf van zijn lokale Supercharger-stations uit te breiden. De lokale regering wil echter enkel geld geven aan openbare laadpunten die voor alle EV’s toegankelijk zijn. Daarop zou Tesla hebben laten weten dat het van plan is om zijn Supercharger-netwerk open te stellen voor andere auto’s vanaf september 2022. Vestland zou bereid zijn om Tesla het geld voorlopig te geven, maar met de voorwaarde dat de subsidie moet worden teruggestort als de Californiërs hun belofte niet nakomen.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.