Volkswagen-CEO is boos op Ionity

En dat zal de wereld geweten hebben…
  • Troubleyn  Bert Troubleyn Bert
  • 11 augustus 2021

Ionity is de uitbater van een netwerk van extreem krachtige (en peperdure…) snellaadpalen in Europa, opgericht door de autoconstructeurs BMW, Daimler, Ford en Volkswagen. Herbert Diess, de CEO van die laatste groep, is met zijn ID.3 op zomervakantie vertrokken naar Italië en heeft onderweg vastgesteld dat Ionity niet bepaald een goede investering lijkt te worden voor VW.

Te weinig

Op Linkedin publiceerde de machtige autobaas een samenvatting van zijn ervaringen met opladen bij Ionity, en hij is niet mals. Eerst probeerde hij te laden in het Ionity-station aan een winkelcentrum bij de Oostenrijkse Brennerpas, maar daar waren alle 4 de laders bezet. “4 maar, terwijl iedereen aan dat shoppingcenter stopt”, was Diess zijn eerste (nog milde) klacht over zijn trip.

Niet premium

Hij besliste dan maar om door te rijden naar het Italiaanse Trento, waar hij pas echt gefrustreerd raakte door de ervaring met Ionity: “Ook na de kritiek van vorig jaar: geen toilet, geen koffie, een laadpaal buiten gebruik/defect, triestige locatie. Dit is allesbehalve een premium-laadervaring, Ionity!”. De klacht van Diess met verwijzing naar premium komt van het feit dat het bedrijf zijn torenhoge stroomtarieven rechtvaardigt door te beloven een betere ervaring te geven dan andere aanbieders – terwijl Diess net het omgekeerde lijkt te ervaren. En dat net nu Tesla van plan is om zijn onnavolgbare Supercharger-netwerk open te stellen voor modellen van andere constructeurs… Geen wonder dat Audi niet meer op Ionity wil wachten en zijn eigen netwerk van laadstations wil oprichten.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Troubleyn  Bert
Over de auteur: Troubleyn Bert Bert Troubleyn kreeg de liefde voor de auto door zijn moeder ingelepeld. Hij is vooral geboeid door technologische innovatie en door de feiten achter de hypes.
Dat uit zich in een garage waar een hedendaagse elektrische auto broederlijk naast een BMW 8-Reeks uit 1992 staat.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km