Smart
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De afstammeling van de beroemde Kever gaat op pensioen.
Volkswagen maakt dus een einde aan de productie van de Beetle. De auto was al een tijdje niet meer te koop in Europa, maar het allerlaatste exemplaar is van de band gerold in de Mexicaanse fabriek van Puebla. Er is niet meteen een opvolger voorzien, maar de constructeur wil verder op de retrogolf surfen met de toekomstige elektrische Combi, die in 2022 op de markt moet komen.
Het einde van de Beetle is de ideale gelegenheid om terug te blikken op de geschiedenis van een legendarisch model. De eerste Kever zag iets voor de Tweede Wereldoorlog het licht, nadat Adolf Hitler een auto voor het volk wilde. Het model werd verkocht vanaf december 1945, op bepaalde markten tot 2003 (Mexico). In totaal werden er 21.529.464 exemplaren van de eerste Kever gebouwd.
In 1998 blies VW de Kever nieuw leven in, nadat het idee ontstond in de Verenigde Staten. Van de New Beetle werden er op twaalf jaar tijd iets meer dan een miljoen exemplaren gebouwd. In 2011 kwam de derde generatie, die gewoon ‘Beetle’ heette en door de Italiaan Walter de Silva werd getekend. Aan de productie van dat model is nu een einde gekomen.
Smart onthult de conceptcar #5 in première op het autosalon van Peking, een middelgrote SUV die ook naast de gebaande paden op zijn gemak moet zijn.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.