Volkswagen Golf VIII: breakversie en avontuurlijke Alltrack

Volkswagen breidt het aanbod van zijn nieuwe Golf uit met twee nieuwe en langere silhouetten. Ze hebben een grotere koffer en verzorgen ook de passagiers op de achterbank.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 10 september 2020
  • Lancering

Volkswagen Golf VIII: breakversie en avontuurlijke Alltrack

In tegenstelling tot zijn neven Seat Leon en Skoda Octavia had de jongste generatie van de Volkswagen Golf zijn breakversie nog niet getoond. Vandaag is dat wel het geval: maak kennis met de Golf SW. Die is voor de gelegenheid met 8 centimeter verlengd.

Volkswagen Golf VIII: breakversie en avontuurlijke Alltrack

De koffer van deze nieuwe Golf SW is 611 liter groot, tegenover 380 liter voor de ‘gewone’ Golf VIII. Daarmee is hij maar een heel klein beetje groter dan die van de vorige Golf SW, die al 605 liter slikte. Het blijft ook iets minder dan zijn neven Seat Leon Break (620 liter) en Skoda Octavia Combi (640 liter).

Volkswagen Golf VIII: breakversie en avontuurlijke Alltrack

Met de achterbank neergeklapt piekt het totale laadvolume op 1.642 liter (+22 liter in vergelijking met zijn voorganger).

Volkswagen Golf VIII: breakversie en avontuurlijke Alltrack

Passagiers op de achterbank plukken ook de vruchten van de transformatie tot een break, want de wielbasis is 5 centimeter langer. Het dashboard is uiteraard gewoon overgenomen van de Golf hatchback waar we vorig jaar kennis mee hebben gemaakt.

Volkswagen Golf VIII: breakversie en avontuurlijke Alltrack

Voor liefhebbers van het genre leidt Volkswagen van de Golf break nu al een avontuurlijke Alltrack-versie af. Die haalt inspiratie in de SUV-wereld en krijgt standaard 4Motion-vierwielaandrijving en een iets grotere bodemvrijheid, naast een reeks andere specifieke cosmetische toetsen.

Volkswagen Golf VIII: breakversie en avontuurlijke Alltrack

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Alles wat je moet weten over Lynk & Co

Alles wat je moet weten over Lynk & Co

Misschien wist je het al, maar Lynk & Co is veel meer dan zomaar de constructeur van de SUV 01 die in Europa wordt verkocht…

5 onbekende auto's met een V10

5 onbekende auto's met een V10

Ooit waren verbruik en CO2-uitstoot nog minder van belang...

De Alfa Romeo Milano is niet meer. Leve de Alfa Romeo Junior!

De Alfa Romeo Milano is niet meer. Leve de Alfa Romeo Junior!

De Italiaanse regering had het niet zo voor het idee dat Alfa Romeo de naam van de hoofdstad van Lombardije zou gebruiken voor zijn compacte SUV.

Heeft de Smart Fortwo nog een toekomst?

Heeft de Smart Fortwo nog een toekomst?

Smart is op zoek naar een industriële partner om de volgende generatie van zijn elektrische tweezitter te produceren.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km