Volkswagen Polo: baby-Golf

De Polo ondergaat een verjongingskuur, met uiterlijke en technologische updates. De bedoeling is dat hij steeds meer op zijn grote broer Golf lijkt.
  • VROOM  Team VROOM Team
  • 21 april 2021
  • Lancering

Volkswagen Polo: baby-Golf

De VW Polo is een bestseller, met meer dan 18 miljoen verkochte exemplaren. De opfrisbeurt van de huidige generatie begint vooraan, waarbij de koplampen – voortaan standaard leds – doorlopen onder het radiatorrooster om te verwijzen naar het design van zijn grote broer. Achteraan werden de lichtblokken groter en zijn ze eveneens sterk geïnspireerd op die van de jongste Golf.

Volkswagen Polo: baby-Golf

Op het midden van de kofferklep, net onder het merklogo, is voortaan de typenaam te zien, net zoals (je raadt het al) op de Golf. De kuur loopt door in het interieur, waar schermen overheersen. De digitale tellers zijn standaard en het centrale scherm kan tot 9,2 duim groot zijn en draadloos connecteren met Android Auto en Apple CarPlay. Gedaan met fysieke bedieningsknoppen voor de klimaatregeling, voortaan werkt alles via een klein aanraakscherm met toetsen in plaats van met draaiknoppen. Verder is ook het nieuwe stuurwiel rechtstreeks bij zijn grote broer geleend. Dit is met andere woorden een echte kleine Golf geworden.

Veiliger

Volkswagen Polo: baby-Golf

De update is niet enkel esthetisch of technologisch, want ook de veiligheid gaat erop vooruit. De koplampen van de Polo kunnen voortaan matrixlampen zijn. Al de jongste rijhulpsystemen zijn van de partij, waardoor de Polo “op zijn eentje” kan rijden op de snelweg of in files, op voorwaarde dat de bestuurder de handen op het stuurwiel houdt. Ondanks alle elektronica kunnen ongevallen natuurlijk nooit worden uitgesloten. Daarom heeft de stadswagen airbags in overvloed, waaronder een in de rugleuning van de bestuurdersstoel die tussen de voorpassagiers ontplooit om te vermijden dat ze tegen elkaar botsen bij een aanrijding.

Geen diesel, geen EV

Volkswagen Polo: baby-Golf

Het motorenpalet evolueert daarentegen niet. De instapversie wordt nog steeds aangedreven door een 1.0-driecilinder van 80 pk. Met een turbo schopt hij het naar keuze tot 95 of 110 pk. Tot slot biedt Volkswagen ook een TGI-motor aan (op aardgas) met 90 pk. De sportieve GTI is nog steeds van de partij en wordt later dit jaar onthuld. De huidige generatie had al geen dieselmotor meer en daar komt geen verandering in. Volkswagen sluit een hybride versie echter niet uit, al wil het nog niet in detail treden. Op elektrische aandrijving heeft de Polo echter geen recht. Volkswagen wil zijn aanbod wel uitbreiden met een nieuw elektrisch model onder de ID.3, dat vergelijkbaar zou zijn met de Polo. De eerste exemplaren van de opgefriste Polo staan in september van dit jaar bij de dealers.

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Volkswagen Polo ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volkswagen Polo zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

VROOM  Team
Over de auteur: VROOM Team

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

Porsche Cayenne GTS 2024: grote troostprijs!

De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel Grandland 2024: elektrische SUV vol licht en energie

Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.

Range Rover Electric speelt op ijs

Range Rover Electric speelt op ijs

Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

Aston Martin DBX: nieuw interieur en nu altijd 707 pk

De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km