Hyundai
Alle varianten van de derde generatie Hyundai i30 krijgen een tweede facelift. Maar je hebt een vergrootglas nodig om de verschillen te zien...
Na Skoda en Seat vijlt ook Volkswagen zijn modellen op aardgas bij. De Polo TGI krijgt een derde gasreservoir om minder vaak bij de CNG-pomp te passeren. De Golf TGI ruilt zijn 1.4 in voor een 1.5.
Met iets minder dan 4.000 nieuwe inschrijvingen in 2018 blijft het succes van CNG in ons land nog relatief beperkt. Toch blijven heel wat constructeurs erin geloven, waaronder ook de Volkswagen-groep. VW geeft de Polo TGI een derde gasreservoir, zodat hij nu in totaal 13,8 kilogram CNG kwijt kan. Daarmee breidt het rijbereik op aardgas met 60 kilometer uit, tot 368 kilometer (WLTP). De 1.0 driecilinder turbobenzine van 90 pk blijft ongewijzigd.
De huidige Golf mag stilaan uitbollen, maar hij krijgt ook nog een CNG-update. De oude 1.4 viercilinder van 110 pk maakt plaats voor een 1.5 van 130 pk, net als in de Skoda Octavia en Seat Leon op CNG. Ook de Golf krijgt een derde gasreservoir, goed voor 17,3 kilogram in totaal en een rijbereik op aardgas van 422 kilometer.
Het derde reservoir gaat wel ten koste van de grootte van de benzinetank. Die blijft wel aanwezig zodat je op benzine verder kunt rijden als er niet meteen een CNG-pomp in de buurt is.
Alle varianten van de derde generatie Hyundai i30 krijgen een tweede facelift. Maar je hebt een vergrootglas nodig om de verschillen te zien...
Het is een XC90 SUV die de productie van dieselwagens definitief mag afsluiten bij Volvo. Het einde van een tijdperk...
Onze eerste indruk van de Dacia Duster 2024 was zeer positief. Dit zijn onze favoriete belangrijkste features van de betaalbare SUV.
Onze spionnen hebben een nog goed gecamoufleerd exemplaar van de elektrische Mercedes CLA gespot, maar zijn grote remmen en spoiler verklappen dat het model van AMG komt...