Citroen
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Na Skoda en Seat vijlt ook Volkswagen zijn modellen op aardgas bij. De Polo TGI krijgt een derde gasreservoir om minder vaak bij de CNG-pomp te passeren. De Golf TGI ruilt zijn 1.4 in voor een 1.5.
Met iets minder dan 4.000 nieuwe inschrijvingen in 2018 blijft het succes van CNG in ons land nog relatief beperkt. Toch blijven heel wat constructeurs erin geloven, waaronder ook de Volkswagen-groep. VW geeft de Polo TGI een derde gasreservoir, zodat hij nu in totaal 13,8 kilogram CNG kwijt kan. Daarmee breidt het rijbereik op aardgas met 60 kilometer uit, tot 368 kilometer (WLTP). De 1.0 driecilinder turbobenzine van 90 pk blijft ongewijzigd.
De huidige Golf mag stilaan uitbollen, maar hij krijgt ook nog een CNG-update. De oude 1.4 viercilinder van 110 pk maakt plaats voor een 1.5 van 130 pk, net als in de Skoda Octavia en Seat Leon op CNG. Ook de Golf krijgt een derde gasreservoir, goed voor 17,3 kilogram in totaal en een rijbereik op aardgas van 422 kilometer.
Het derde reservoir gaat wel ten koste van de grootte van de benzinetank. Die blijft wel aanwezig zodat je op benzine verder kunt rijden als er niet meteen een CNG-pomp in de buurt is.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.