Volkswagen T-Roc: facelift aan één miljoen

Het volledige gamma heeft er recht op, inclusief de sportieve ‘R’ en de atypische cabriolet die nog steeds aangeboden wordt.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 17 november 2021
  • Lancering

De T-Roc is uitgegroeid tot een belangrijke auto voor Volkswagen. Het merk heeft van zijn compacte SUV wereldwijd al meer dan een miljoen stuks verkocht… en dat slechts vier jaar na zijn commercialisering! Straf. ‘Never change a winning team’, dus evolueert de T-Roc halverwege zijn carrière, maar dan wel eerder beperkt. 

Als je meer LED’s wou…

Aan de buitenkant zijn de aanpassingen vooral merkbaar aan de koplampen. LED’s zijn voortaan standaard, maar je kan ook kiezen voor de nieuwste IQ.Light-technologie die we al zagen op andere modellen van het merk. Ook optioneel zijn de dagrijlichten die doorlopen in het radiatorrooster, zoals bij vele andere modellen in het VW-gamma. 

Schermen, steeds grotere schermen 

Binnenin is de evolutie iets meer uitgesproken. Het dashboard werd hertekend en biedt plaats aan een scherm dat tot 9,2 duim groot kan zijn! De andere verbeteringen zijn minder verrassend. Zo zijn er geen fysieke knoppen meer, maar wel aanraaktoetsen met haptische feedback, onder andere voor de klimaatcontrole en op het stuur. 

Wat zou een facelift zijn zonder technologische update? Het grootste nieuws op dat vlak is dat IQ.Drive voortaan beschikbaar is op de T-Roc en ervoor zorgt dat hij praktisch autonoom kan rijden op de snelweg, en dat tot een snelheid van 210 km/u! Liefhebbers van connectiviteit zullen blij zijn om te horen dat het immense centrale scherm voortaan Android Auto of Apple Carplay kan tonen zonder gebruik te maken van een kabel. 

Diesel nog altijd beschikbaar

Als toekomstige eigenaar krijg je bij het bestellen de keuze uit een breed motorenpallet met benzine- en dieselmodellen met een vermogen van 110 tot 190 pk. De handgeschakelde of automatische versnellingsbak sluist dat vermogen door naar de voorwielen of voor de grotere motoren optioneel naar de vier wielen. De atypische cabrioversie is maar in twee motorversies verkrijgbar: de 110 pk sterke 1.0 TSI of de 150 pk sterke 1.5 TSI. 

Aan de top van het T-Roc gamma vinden we nog steeds de sportieve ‘R’ versie terug, met zijn 300 pk sterke viercilinder die standaard gekoppeld wordt aan 4Motion-technologie. De Belgische prijzen van de compacte SUV zijn nog niet bekend, maar Volkswagen geeft wel mee dat ze in Duitsland starten aan € 23.495 voor de T-Rco en € 31.850 voor de cabrio.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

Tesla Model 3 Performance is terug van weggeweest!

De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

Focus op Volkswagens MIB4: ChatGPT, IDA en meer

De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km