Aston Martin
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Volkswagen organiseerde onlangs het evenement “Power Day”, dat niet alleen in naam sterk doet denken aan de Battery Day die Tesla vorig jaar inrichtte. Thomas Schmall, de technologiedirecteur van de VW-groep, kondigde aan dat de kostprijs van batterijen bij VW zal halveren terwijl tegelijk het rijbereik en de prestaties zullen toenemen.
Vanaf 2023 zal VW een groot deel van zijn batterijen zelf produceren in plaats van ze extern aan te kopen. De bedoeling is dat 80 procent van de elektrische modellen één type batterijcel zal gebruiken voor zijn accu’s, wat tot grote schaalvoordelen leidt. Tegelijk wil VW ook sterk inzetten op recyclage van oude batterijen, waardoor de grondstofkosten voor nieuwe cellen dalen.
Uiteindelijk wil VW uitkomen op een kostprijs van minder dan 100 euro per kWh, waardoor elektrische voertuigen ongeveer even duur zouden worden als modellen met een verbrandingsmotor. Om zijn batterijcellen te produceren, wil Volkswagen liefst 6 verschillende batterijfabrieken bouwen in Europa met een gezamenlijke productiecapaciteit van 240 GWh.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.