Volkswagen
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Ken je de Ariel Atom nog? De Britse raket op wielen die destijds door zijn acceleratie Jeremy Clarksons gezicht vervormde in Top Gear? Die steekt volledig in het nieuw en is nu aan zijn vierde generatie toe.
De eerste Ariel Atom werd al voorgesteld in 1999. En hoewel generatie vier er op het eerste gezicht exact hetzelfde uitziet, zijn er heel wat verschillen. Meer zelfs: er werden maar drie onderdelen overgenomen van zijn voorganger, de Atom 3.5 uit 2013.
Deze nieuwe generatie werd dus volledig vernieuwd. Zo noteren we een nieuw chassis, dat door Ariel zelf werd ontwikkeld, 15 procent stijver is dan dat van het vorige model en meer plaats voor de passagiers moet opleveren. Ook de ophanging, het stuur, de remmen en het – nu ja – koetswerk zijn nieuw.
Maar sommige dingen veranderen dan weer nooit aan de Ariel Atom. Zijn motor bijvoorbeeld, die nog steeds van Japan komt. De Honda Civic Type R leende zijn 2.0 viercilinder turbo, die in de Atom 320 pk en 420 Nm sterk is, en de 500 kilogram wegende Ariel in minder dan 3 seconden naar 100 km/u katapulteert.
In Groot-Brittannië kost de nieuwe Ariel Atom 40.000 pond, en wordt hij dit weekend voorgesteld op het Goodwood Festival of Speed. Tegen de lente van 2019 is hij met mondjesmaat verkrijgbaar: Ariel plant amper 100 stuks per jaar.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...