Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
We lezen steeds meer berichten over autoconstructeurs die massaal aan het besparen zijn om de ontwikkelingskosten van (toekomstige) elektrische modellen te kunnen dragen. Toch zijn er merken die in nog geld opzij leggen voor een andere technologie: die van de waterstofaandrijving. Volvo-baas Hakan Samuelsson waarschuwt hen nu: dat is weggegooid geld in een tijd waar elke cent telt.
Waterstof biedt op het eerste gezicht nochtans enkel voordelen: net zoals EV’s is er geen plaatselijke uitstoot van giftige stoffen wanneer ze rijden, terwijl ze bovendien niet met de lange laadtijden van batterijwagens worden geconfronteerd. Alleen kampen ze met een heel groot gebrek dat vaak over het hoofd wordt gezien: hun rendement is bedroevend laag. Het kost vandaag minstens 5 keer zoveel energie om een waterstofauto even ver te laten rijden als een elektrische auto. Bovendien is de technologie in de wagens én hun de tankstations bijzonder duur. Slimme constructeurs, zo meent de Volvo-baas, laten deze technologie dus links liggen en gaan voor de stekkerauto.De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...