Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
De Zweedse constructeur Volvo wil op termijn geen zwaargewonden of doden meer aan boord van zijn auto’s. Vanaf volgend jaar wil het daarom de topsnelheid van zijn modellen beperken.
Veiligheid is al jaren een stokpaardje van Volvo. De Zweedse constructeur wil vanaf 2020 geen zwaargewonden of doden meer in ongevallen met zijn auto’s. Naast inzetten op passieve en actieve veiligheid wil Volvo vanaf volgend jaar daarom onder meer ook de topsnelheid van al zijn modellen beperken.
Volvo wil de topsnelheid vastleggen op 180 km/u. Dat blijft nog een stuk boven de meeste maximumsnelheden wereldwijd, maar zal in zeldzame gevallen wel merkbaar zijn. Op de Duitse autobahn bijvoorbeeld, of in privésituaties zoals circuituitstapjes. Volvo zegt ook aan een systeem met geolokalisatie te werken dat de snelheid van zijn auto’s drastisch inperkt in risicozones zoals scholen en ziekenhuizen.
Tegelijk kondigt Volvo aan dat het zich binnenkort over twee andere problemen wil buigen in de koers naar zijn doelstelling volgend jaar: rijden onder invloed van alcohol of drugs en afgeleid zijn achter het stuur (bijvoorbeeld door smartphones). Eind maart willen de Zweden daar meer over kwijt.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.