Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Als het Chinese merk Lynk & Co de overstap naar Europa maakt, dan mag zijn eerste model in de Volvo-fabriek in Gent van de band rollen. Dat vertelde Volvo-topman Håkan Samuelsson aan Bloomberg.
Net als Volvo maakt Lynk & Co deel uit van de Chinese Geely-groep, dat sinds vorig jaar ook aandelen bezit in Proton en Lotus. Geely nam in 2010 Volvo over van Ford, en zorgde ervoor dat de Zweedse constructeur weer blaakt van gezondheid.
Lynk & Co bracht twee maanden geleden in thuisland China zijn eerste model op de markt, de Lynk & Co 01, een compacte SUV die een grote stap vooruit wil zetten op vlak van connectiviteit en autodelen, en die mikt op een jong, stedelijk publiek.
De 01 gebruikt het CMA-platform, dat ook dienst doet onder de nieuwe Volvo XC40. Die laatste rolt in Gent van de band, en dat moet een assemblage op dezelfde productielijn makkelijker maken.
Het is dus geen verrassing dat Volvo-CEO Samuelsson de Chinezen in Gent uitnodigt en zijn logistiek en diensten wil delen met het Chinese zusterbedrijf. Volgens de Zweed staat een “made in Europe”-label goed voor een ambitieus bedrijf als Geely, dat de Lynk & Co vanaf volgend jaar ook buiten China wil gaan verkopen.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...