Volvo komt niet naar het salon van Brussel 2022

Gezien de ervaringen van 2021, toen het Salon van Brussel om gezondheidsredenen afgelast was, beslist Volvo om niet deel te nemen aan de volgende editie van 2022. Het begin van het einde voor de traditionele jaarlijkse afspraak in Brussel?
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 10 juni 2021
  • Sector
  • 1.659 weergaven

Moeten we het nog eens in herinnering brengen? Als gevolg van de gezondheidsmaatregelen hebben de paleizen van de Heizel in januari 2021 niet op het ritme van het Autosalon geleefd. De organisatoren van de traditionele jaarlijkse afspraak, die de reputatie heeft om “niet te missen” te zijn, hebben de spelers van de sector al afspraak gegeven voor jaargang 2022. De 99ste editie moet namelijk in theorie plaatsvinden van 14 tot 23 januari 2022.

Het is echter nog maar de vraag of constructeurs nog present zullen tekenen om het salon opnieuw ‘als vanouds’ te beleven.

Bij Volvo is het antwoord in elk geval neen. De constructeur heeft in een persbericht laten weten niet van plan te zijn om deel te nemen aan jaargang 2022 van de Brusselse afspraak.

“Volvo Car Belgium heeft het jaar sterk ingezet met een marktaandeel einde mei van 4,51%, komende van 3,59% vorig jaar. De sterke aanwezigheid op online media in combinatie met de persoonlijke premium beleving, die de retailers de consument tijdens de afgelopen Autosalonperiode geboden hebben, waren de sleutel tot het succes.

Volvo Car Belgium zal deze weg verder inslaan en de nieuwigheden niet op het Autosalon in 2022 voorstellen. Net als dit jaar nodigt Volvo Car Belgium de consument uit om in de Volvo omgeving bij de retailers het gamma en de services in alle sereniteit - zonder file en/of parkeerproblemen - te ontdekken.”

Dit is trouwens een meer algemene tendens bij Volvo die niet noodzakelijk iets te maken heeft met de situatie in België. Volvo had namelijk in het verleden al laten weten niet meer te zullen deelnemen aan de traditionele grote autosalons.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Audi Activesphere concept: op avontuur in het elektrische tijdperk

Audi Activesphere concept: op avontuur in het elektrische tijdperk

Audi stelt het ondertussen al vierde lid voor van zijn ‘Sphere’ concept car-familie. Dit keer in de vorm van een cross-over coupé, aangepast aan vrijetijdsbestedingen waarvoor je ruimte nodig hebt.

Nu al elektrische Renaults R4 en R5 in Frankrijk

Nu al elektrische Renaults R4 en R5 in Frankrijk

De autobouwer biedt in samenwerking met het Franse R-Fit retrofit-kits aan voor zijn klassiekers. Je kan er binnenkort zelfs één kopen voor de Twingo van de eerste generatie.

Deze Vision 357 viert 75 jaar Porsche 356

Deze Vision 357 viert 75 jaar Porsche 356

De designstudie vloeide uit de pen van Michal Maurer, Vice President Style bij Porsche. VROOM.be kon hem enkele vragen stellen.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Manueel

€ 28.990
2021
30.000 km

Benzine, Automaat

€ 34.490
2021
21.000 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km