Volvo komt niet naar het salon van Brussel 2022

Gezien de ervaringen van 2021, toen het Salon van Brussel om gezondheidsredenen afgelast was, beslist Volvo om niet deel te nemen aan de volgende editie van 2022. Het begin van het einde voor de traditionele jaarlijkse afspraak in Brussel?
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 10 juni 2021
  • Sector
  • 1.128 weergaven

Moeten we het nog eens in herinnering brengen? Als gevolg van de gezondheidsmaatregelen hebben de paleizen van de Heizel in januari 2021 niet op het ritme van het Autosalon geleefd. De organisatoren van de traditionele jaarlijkse afspraak, die de reputatie heeft om “niet te missen” te zijn, hebben de spelers van de sector al afspraak gegeven voor jaargang 2022. De 99ste editie moet namelijk in theorie plaatsvinden van 14 tot 23 januari 2022.

Het is echter nog maar de vraag of constructeurs nog present zullen tekenen om het salon opnieuw ‘als vanouds’ te beleven.

Bij Volvo is het antwoord in elk geval neen. De constructeur heeft in een persbericht laten weten niet van plan te zijn om deel te nemen aan jaargang 2022 van de Brusselse afspraak.

“Volvo Car Belgium heeft het jaar sterk ingezet met een marktaandeel einde mei van 4,51%, komende van 3,59% vorig jaar. De sterke aanwezigheid op online media in combinatie met de persoonlijke premium beleving, die de retailers de consument tijdens de afgelopen Autosalonperiode geboden hebben, waren de sleutel tot het succes.

Volvo Car Belgium zal deze weg verder inslaan en de nieuwigheden niet op het Autosalon in 2022 voorstellen. Net als dit jaar nodigt Volvo Car Belgium de consument uit om in de Volvo omgeving bij de retailers het gamma en de services in alle sereniteit - zonder file en/of parkeerproblemen - te ontdekken.”

Dit is trouwens een meer algemene tendens bij Volvo die niet noodzakelijk iets te maken heeft met de situatie in België. Volvo had namelijk in het verleden al laten weten niet meer te zullen deelnemen aan de traditionele grote autosalons.

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
De Bronco komt naar Europa!

De Bronco komt naar Europa!

Ford zal hem volgend jaar in beperkte aantallen invoeren. Maar hoeveel stuks en aan welke prijs?

Polestar denkt aan een productieversie van zijn Concept O2!

Polestar denkt aan een productieversie van zijn Concept O2!

Thomas Ingenlath heeft zich positief uitgelaten over de elektrische roadster! Maar hij heeft ook wat bedenkingen...

10 jaar MQB bij Volkswagen

10 jaar MQB bij Volkswagen

Het modulaire platform is een succesrecept voor de groep en vormt de basis voor een groot aantal modellen.

Aanbevolen tests voor jou

3,2 /5 Test: Ford Tourneo Connect, zeer goed opgevoed!

Test: Ford Tourneo Connect, zeer goed opgevoed!

Ford heeft de Volkswagen Caddy naar eigen smaak herwerkt om hem aan te bieden als Tourneo Connect. Een gezinstransporter met 7 plaatsen op een moderne, praktische en comfortabele basis.

3,7 /5 Test: Toyota bZ4X, geruststellen

Test: Toyota bZ4X, geruststellen

De bZ4X wordt Toyota’s eerste EV in Europa voor productie op grote schaal. Met een garantie van liefst 10 jaar moet hij sceptici over de streep trekken. Heeft hij nog andere troeven?

3,5 /5 Eerste test: Nissan Juke Hybrid, eenvoudig complex!

Eerste test: Nissan Juke Hybrid, eenvoudig complex!

De sprankelende Juke erft de ‘complexe’ aandrijflijn van zijn Franse neefje, de Captur. Complex, ja, maar hij laat zich probleemloos temmen!

3,6 /5 Test: Citroën C5 Aircross, volwassen look

Test: Citroën C5 Aircross, volwassen look

Het design van de Franse SUV evolueert naar een rijpere en soberdere stijl. Maar beschikt hij nog altijd over zijn sublieme ‘gewatteerde’ ophangingscomfort?

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Zoveel kosten de nieuwe Kia Niro HEV, PHEV en EV

Zoveel kosten de nieuwe Kia Niro HEV, PHEV en EV

De nieuwe generatie van de uitsluitend geëlektrificeerd aangedreven Kia is er. Maar tegen welke prijs?

Te koop: twee Lotussen van één van de grootste F1-legendes!

Te koop: twee Lotussen van één van de grootste F1-legendes!

Deze Lotus Cortina en Lotus Elan zijn zonder twijfel enkele van de belangrijkste ‘wegmodellen’ uit de geschiedenis van Lotus. De twee exemplaren hebben de reputatie van het merk gemaakt!

Te koop: “De beste Ferrari ooit gebouwd” volgens Enzo

Te koop: “De beste Ferrari ooit gebouwd” volgens Enzo

Deze Ferrari 410 Sport Spider Scaglietti, een brutale machine, om niet te zeggen dodelijk in de handen van niet-experts, zou “de beste auto ooit gebouwd” zijn volgens de stichter van het merk, Enzo Ferrari! Zegt dit model je wel niets? Goed nieuws: hij staat te koop...

Te koop: 3 prototypes van de Ferrari LaFerrari!

Te koop: 3 prototypes van de Ferrari LaFerrari!

Voor zijn veiling in Monterey heeft Mecum Auctions 3 ontwikkelingsprototypes van de LaFerrari gevonden! Elk exemplaar vertegenwoordigt een belangrijke fase in de ontwikkeling van de hypercar van het merk met het steigerende paard.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 19.571

Benzine, Automaat

€ 27.490
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 44.490
2022
5 km

Diesel, Automaat

€ 55.990
2022
5 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Manueel

€ 20.900
2018
54.490 km

Benzine, Automaat

€ 17.790
2017
10.571 km

Benzine, Automaat

€ 29.999
2021
24.756 km