Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Polestar is voor Volvo wat AMG voor Mercedes is: een sportieve afdeling binnen het merk. Die afdeling slaat nu een nieuwe richting in.
Binnenkort zal alles veranderen bij Polestar. Het blijft niet langer een afdeling, maar een volledig afzonderlijk merk dat gespecialiseerd is in krachtige elektrische auto’s. Een gedurfde evolutie, zeker met Thomas Ingenlath aan het hoofd, ex-Senior Vice President Design bij Volvo. “Het feit dat Thomas het stuur overneemt bij Polestar getuigt van ons engagement voor een volledig zelfstandig en eigen merk binnen de Volvo Car Group”, zegt Håkan Samuelsson, President & CEO bij Volvo Cars.
Håkan Samuelsson voegt toe: “Polestar moet een geloofwaardige concurrent worden op de markt van de krachtige elektrische auto’s. Met Polestar zullen we elektrische auto’s kunnen aanbieden aan de meest veeleisende chauffeurs op de markt.” Polestar zal uiteraard van synergieën met Volvo kunnen profiteren voor schaalvoordelen.
Volvo Cars verwierf Polestar Performance volledig in juli 2015. De samenwerking tussen de twee merken dateert al van 1996 in de autosport. De ambitie van Polestar is om Polestar-auto’s op de markt te brengen zonder Volvo-logo en tegelijk modellen van de Zweedse constructeur te tunen onder het merk “Polestar Engineered”.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.