Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Polestar is geen onbekende, maar heeft een lange traditie van sleutelen aan Volvo’s. De meest recente Polestar-creaties hadden 6 cilinders en meer dan 500 pk. Vandaag zijn de cijfers misschien minder indrukwekkend – het aantal cilinders en de cilinderinhoud namen af – maar er blijft best nog wat leuks over.
Polestar vertrok van de V60 en S60 T6, met tweeliter viercilinder turbomotor. Een grote turbo, nieuwe compressor en enkele aanpassingen aan de motor (drijfstangen, nokkenassen, inlaat,…) doen het vermogen toenemen tot 367 pk en het koppel tot 470 Nm. Op die manier leggen de V60 en S60 Polestar een sprint van 0 tot 100 km/h af in 4,7 seconden en bereiken ze een begrensde topsnelheid van 250 km/h.
Dat geweld wordt gelukkig overgebracht op de vier wielen. Wat de overbrenging verder betreft, telt de automatische versnellingsbak acht verzetten. Tot slot geeft Polestar mee 20 kilogram gewicht bespaard te hebben, waarvan 24 kilogram (sic) op de voortrein. De achterkant werd dus noodzakelijkerwijs zwaarder.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.