Volvo S60 en V60 T8 Polestar Engineered: sportieve hybrides

De plug-inhybride Volvo S60 en V60 T8 Twin Engine krijgen bij ons een ‘Polestar Engineered’-versie. Dat betekent meer vermogen en een dynamischere afstelling.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 07 juni 2019
  • 247 weergaven

Volvo S60 en V60 T8 Polestar Engineered: sportieve hybrides

De Polestar Engineered-versies bestaan uit een 2.0 viercilinder met 318 pk en een elektromotor van 87 pk. Beide motoren leveren een gecombineerd vermogen van 405 pk. De ‘gewone’ T8 Twin Engine doet het met 390 pk. De gewone verbrandingsmotor levert 430 Nm aan koppel, de elektromotor werd aangepakt door de Polestar-ingenieurs en doet het nu met 240 Nm. De Volvo S60 Polestar Engineered haalt daardoor 100 km/u vanuit stilstand in 4,4 seconden, tegenover 4,6 seconden voor de V60.

De verbeterde batterij die Volvo’s andere Twin Engine-modellen kregen vinden natuurlijk ook hun weg naar de Polestar Engineered-versies. Die batterij heeft voortaan een capaciteit van 11,6 kWh, waardoor zowel de berline als de break volledig elektrisch 48 kilometer ver geraken.

Volvo S60 en V60 T8 Polestar Engineered: sportieve hybrides

Meer CO2

De CO2-uitstoot van deze sportievere modellen stijgt ten opzichte van de ‘gewone’ T8 Twin Engine-modellen, die wel in de catalogus blijven staan: van 39 naar 48 g/km. Daarmee blijven ze wel onder de drempel van 50 g/km die in België gebruikt wordt om ‘fake hybrids’ op te sporen.

Volvo S60 en V60 T8 Polestar Engineered: sportieve hybrides

Ophanging

Aan de buitenkant herken je de Polestar Engineered-modellen door een glanzend zwart radiatorrooster met Polestar-logo, sportievere bumpers en glanzend zwarte uitlaatpijpen. Er zijn ook krachtigere Brembo-remmen met vergulde remklauwen, verstelbare Öhlins-schokdempers en een stabilisatorstang die ook in de Polestar 1 zit.

Volvo S60 en V60 T8 Polestar Engineered: sportieve hybrides
Volvo S60 en V60 T8 Polestar Engineered: sportieve hybrides

Bij ons kost de Volvo S60 Polestar Engineered minstens € 65.550, tegenover € 70.600 voor de V60 Polestar Engineered. De sportieve versies kunnen vanaf nu besteld worden, de eerste leveringen zijn voorzien voor januari 2020.

Volvo S60 en V60 T8 Polestar Engineered: sportieve hybrides

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Toyota GR Yaris op waterstof om de verbrandingsmotor te redden

Toyota GR Yaris op waterstof om de verbrandingsmotor te redden

Toyota zet de ontwikkeling verder van verbrandingsmotoren die waterstof kunnen verbranden. Deze sportieve Yaris geeft puristen hoop.

Polestar 3: toekomstige ‘sportieve’ Volvo XC90 wordt concreter

Polestar 3: toekomstige ‘sportieve’ Volvo XC90 wordt concreter

Polestar heeft een eerste afbeelding onthuld van zijn toekomstige SUV. Deze Polestar 3 wordt in de VS gebouwd naast de volgende Volvo XC90 en wordt in 2022 op de markt verwacht.

Toyota Corolla Cross komt naar Europa

Toyota Corolla Cross komt naar Europa

Toyota voegt nog een SUV-model toe aan zijn Europese catalogus. Bovendien mag deze Corolla Cross een nieuwe generatie inwijden van de hybride aandrijflijn van de Japanse specialist.

Volvo zal zijn gigantische batterijfabriek niet in België bouwen

Volvo zal zijn gigantische batterijfabriek niet in België bouwen

Jan Jambon is er niet in geslaagd om de Zweden te overtuigen.

Aanbevolen tests voor jou

3,9 /5 Test: BMW M240i xDrive, plezier in het vizier

Test: BMW M240i xDrive, plezier in het vizier

Terwijl de 1-Reeks een brave voorwieltrekker is geworden heeft BMW voor zijn nieuwe 2-Reeks vastgehouden aan een achterwielaangedreven architectuur. Maar weet die nog steeds de “Freude am Fahren” te bieden die het merk zo dierbaar is?

Renault Kangoo vs VW Caddy: grote gezinsvrienden

Renault Kangoo vs VW Caddy: grote gezinsvrienden

Bij hun generatiewissel zijn de Renault Kangoo en Volkswagen Caddy onbetwistbaar hogerop geklommen. Zodanig zelfs dat ze hun oorsprong als werkpaard doen vergeten en een steeds ruimer en meer moduleerbaar interieur bieden. Maar wat moet dat dan kosten?

4,0 /5 Test: Ford Mustang Mach-E GT, elektrisch Zwitsers zakmes

Test: Ford Mustang Mach-E GT, elektrisch Zwitsers zakmes

Hij is agressiever, sportiever en dynamischer, maar toch gedraagt deze GT-versie van de Amerikaanse SUV zich niet zoals de ontembare volbloed die we hadden verwacht…

3,4 /5 Test: Ford Ranger, 4 speciale edities van de nummer één

Test: Ford Ranger, 4 speciale edities van de nummer één

Om hulde te brengen aan het huidige Ranger-gamma en eraan te herinneren dat er nog exemplaren te koop zijn, heeft Ford niet minder dan 4 speciale edities voorgesteld! We gaan op pad met de Wolftrack, Stormtrak, Raptor SE en MS-RT!

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Een van de drie Bugatti's EB 112 is te koop!

Een van de drie Bugatti's EB 112 is te koop!

De Duitse specialist Schaltkulisse heeft zijn aanbod net uitgebreid met een bijzonder zeldzame EB 112. Amper 3 exemplaren werden van deze vierdeurs Bugatti gebouwd!

Zoveel betaal je voor een Dacia Jogger, de betaalbare zevenzitter

Zoveel betaal je voor een Dacia Jogger, de betaalbare zevenzitter

De nieuwe Jogger wordt bij ons op 24 december op de markt gebracht en staat vanaf maart 2022 bij de dealers. Maar hoeveel kost deze nieuwe gezinsgerichte cross-over van Dacia?

Toekomstig collectors’ item: Lotus 2 Eleven, radicaler wordt het niet

Toekomstig collectors’ item: Lotus 2 Eleven, radicaler wordt het niet

In 2007 stelde Lotus op het salon van Genève een radicaal model voor, bedoeld om asfalt te gaan verslinden op circuits: de Lotus 2 Eleven. Verrassend voor een auto van dit kaliber is dat bepaalde exemplaren – voor een heel redelijke meerprijs – gehomologeerd waren voor de openbare weg.

Top 10 van de meest betrouwbare automerken in 2021

Top 10 van de meest betrouwbare automerken in 2021

De Japanse merken kunnen, nog maar eens, uitstekende resultaten voorleggen in deze nieuwe betrouwbaarheidsstudie.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's
€ 33.950
2020
50 km

Hybride - Diesel, Automaat

€ 59.900
2021
50 km

Diesel, Manueel

€ 31.500
2021
50 km

Hybride - Benzine, Automaat

€ 48.500
2021
50 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Manueel

€ 189.500
1957
3.123 km

Hybride - Diesel, Automaat

€ 44.650
2021
7.982 km

Elektrisch, Automaat

€ 27.750
2020
6.018 km

Diesel, Automaat

€ 37.500
2020
13.045 km