Mazda
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Volvo wil dat tegen 2025 50 procent van zijn nieuw verkochte auto’s (deels) elektrisch is. Om die melding kracht bij te zetten, toont het zijn XC40 als plug-inhybride.
Vorig jaar trok Volvo de aandacht door te zeggen dat tegen 2019 zijn volledige gamma een of andere vorm van elektrische aandrijving zou krijgen. Op zijn minst een plug-inhybride, hybride of elektrische versie dus. Dat is nu al het geval voor de XC60, S90, V90 en XC90. Ook de nieuwe V60 krijgt een plug-inversie.
Met de XC40 T5 Twin Engine komt er nu de eerste plug-inhybride op het compacte CMA-platform bij. Gezien de toenemende interesse van de gigantische Chinese markt voor alternatieve brandstoffen, is het niet verwonderlijk dat die voor het eerst op het salon van Peking wordt getoond.
Technische details geeft Volvo echter nog niet vrij. We nemen aan dat hij een 1.5 driecilinder turbobenzine krijgt (terwijl de grotere modellen een 2.0 viercilinder als basis hebben), die om en bij 160 pk produceert en die gekoppeld wordt aan een elektromotor van zo’n 75 pk. De batterij moet een theoretisch rijbereik opleveren van 50 kilometer.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?