Ford
In de aanloop naar een volledige elektrificatie tegen 2030 is Ford bezig om zijn operaties in Europa te herzien. In de marge van het Salon van Brussel spraken we met Jon Williams, General Manager van Ford Blue Europe.
Polestar, het merk dat binnenkort alleen nog elektrische sportwagens wil bouwen, heeft nog maar eens zijn visitekaartje afgegeven. Bij wijze van opwarming nam het de aandrijflijn van de Volvo XC60 onder handen.
De Zweden bogen zich over de prestaties van de aandrijflijn, de gasrespons en de versnellingsbak van de XC60. De wijzigingen zorgen voor meer vermogen en koppel in middelhoge toeren en de versnellingsbak werd daar op afgestemd. De versnellingsbak houdt bovendien dezelfde versnelling aan wanneer je een bocht tegen hoge snelheid neemt.
De D4, D5, T5, T6 en T8 werden allemaal onder handen genomen, maar vooral die laatste verdient je aandacht: het standaardvermogen van de T8, 407 pk, werd namelijk opgedreven naar 421 pk. Daarmee komt hij op gelijke hoogte met de XC90 T8 wanneer die een Polestar-behandeling ondergaat. Het volledig elektrische rijbereik van 45 km en het theoretische gemiddelde verbruik van 2,1 l/100 km blijven ongewijzigd.
In de aanloop naar een volledige elektrificatie tegen 2030 is Ford bezig om zijn operaties in Europa te herzien. In de marge van het Salon van Brussel spraken we met Jon Williams, General Manager van Ford Blue Europe.
Het is niet makkelijk om slechts 5 exemplaren te kiezen uit de vele concept cars die het merk al heeft voorgesteld. Maar deze exemplaren onderscheiden zich elk op hun eigen manier van de rest.
Daarmee doen de Japanners het al voor het derde jaar op rij beter dan de Volkswagen groep.
Een copy paste-operatie die heel wat mensen de wenkbrauwen zal doen fronsen.