Aston Martin
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Volkswagen heeft in het eerste trimester van 2020 in Duitsland liefst 20.000 bestellingen voor de e-Up genoteerd. Dat is een elektrische versie van de stadsauto Up, waarvan de benzinevariant net uit productie is gegaan. De e-Up is eigenlijk maar een overbruggingsmodel in afwachting van een nieuwe elektrische stadswagen – die waarschijnlijk ID.1 zal gaan heten – maar dat weerhoudt onze oosterburen er niet van om massaal bestelbonnen voor het kleintje te tekenen.
Dat succes komt niet uit de lucht vallen: met zijn dik 21.000 euro en een rijbereik (WLTP) van 260 kilometer is de e-Up voor veel gezinnen een haalbaar toegangsticket tot de elektromobiliteit. Bovendien heeft de Duitse regering eind vorig jaar een genereus subsidiepakket uitgerold voor wie een EV koopt, waardoor de klant uiteindelijk een e-Up heeft voor zo’n 15.000 euro. Dat is niet zo veel duurder dan wat een ‘gewone’ stadswagen kost.
Let wel: het gaat om bestellingen. Volkswagen moet die auto’s nog bouwen en leveren. Maar als dat lukt en het succes zet door, dan zal de constructeur een groot deel van de Europese CO2-boetes kunnen ontlopen – als die er nog komen, uiteraard.De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.