Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Op zijn Linkedin-profiel kondigt Volkswagen-CEO Ralf Brandstätter aan dat het merk bezig is met de volgende stap in de elektromobiliteit na het huidige MEB-platform. Onder de naam Project Trinity werken de Duitsers aan een uiterst efficiënt luxemodel met een “iconisch design”.
Trinity is Engels voor drievuldigheid en verwijst naar de drie hoofpijlers van het project: een nieuwe architectuur, een radicaal vernieuwende aanpak van de productie en autonoom rijden op basis van een neuraal netwerk.
Het nieuwe elektrische platform moet vooral heel vlak worden, waardoor deze auto bijzonder laag kan zijn. Veel EV’s met de batterij in de vloer moeten de cabine kunstmatig verhogen omdat de passagiersruimte bovenop de batterij staat. Wij zouden als extreem voorbeeld de Polestar 2 nemen, die qua vormtaal ergens halverwege tussen een berline en een cross-over zit. Het lagere design verbetert ook de stroomlijn en dus het verbruik en het rijbereik. Ook het laden zou veel sneller gaan en het model zou uiterst gedigitaliseerd zijn.
Over dit onderwerp blijft Brandstätter vaag. Hij spreekt over de hoofdfabriek in Wolfsburg als een “vlaggenschip voor innovatieve, volledig genetwerkte productieprocessen”. Auto’s zullen op uiterst efficiënte wijze worden gebouwd op diverse locaties.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.