Polestar
Van een grote SUV tot een kleine roadster, langs een vierdeurs-GT en een SUV-coupé: dit is alles wat we al weten over de toekomstige modellen van Polestar.
Fusies, allianties, akkoorden enzovoort: de voorbije tijd slaan autogroepen steeds meer de handen in elkaar om de grote uitdagingen van de toekomst het hoofd te kunnen bieden. Dat geldt ook voor Volkswagen en Ford, die vandaag meer details geven over hun samenwerking van morgen.
De samenwerking gaat in de eerste plaats over bedrijfsvoertuigen. De nieuwe generatie van de VW Caddy zal worden gedeeld met Ford. De Amerikanen van hun kant bieden de Duitsers hun bedrijfsvoertuig met een nuttig laadvermogen van 1 ton aan en de technische basis van de toekomstige pick-up Ranger voor de volgende Amarok.
Beide bedrijven willen over de hele levenscyclus van de commerciële relatie samen 8 miljoen exemplaren gaan bouwen van deze drie bedrijfsvoertuigen.
Ook elektrische personenwagens maken deel uit van de akkoorden. Zo zou Ford in Europa gebruik mogen maken van het modulaire elektrische platform MEB van de VW-groep. Ford heeft al bevestigd dat zijn Europese tak in het Duitse Keulen-Merkenich op deze basis aan een elektrische auto aan het werken is. Tegen 2023 wil Ford tot 600.000 elektrische auto’s op MEB-basis gaan leveren.
Van een grote SUV tot een kleine roadster, langs een vierdeurs-GT en een SUV-coupé: dit is alles wat we al weten over de toekomstige modellen van Polestar.
De elektrische EQ-familie van Mercedes telt tegenwoordig een breed scala aan modellen voor alle behoeften. Laten we de verschillende leden van deze familie eens overlopen.
Het model is misschien een beetje in de vergetelheid geraakt, maar de eerste exemplaren van de Opel Frontera kunnen nu als oldtimer ingeschreven worden! Een model dat weleens gewild zou kunnen worden. We leggen uit waarom.
Het model krijgt een nieuwe, meer efficiënte batterij en elektromotor.