Alfa Romeo
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Fusies, allianties, akkoorden enzovoort: de voorbije tijd slaan autogroepen steeds meer de handen in elkaar om de grote uitdagingen van de toekomst het hoofd te kunnen bieden. Dat geldt ook voor Volkswagen en Ford, die vandaag meer details geven over hun samenwerking van morgen.
De samenwerking gaat in de eerste plaats over bedrijfsvoertuigen. De nieuwe generatie van de VW Caddy zal worden gedeeld met Ford. De Amerikanen van hun kant bieden de Duitsers hun bedrijfsvoertuig met een nuttig laadvermogen van 1 ton aan en de technische basis van de toekomstige pick-up Ranger voor de volgende Amarok.
Beide bedrijven willen over de hele levenscyclus van de commerciële relatie samen 8 miljoen exemplaren gaan bouwen van deze drie bedrijfsvoertuigen.
Ook elektrische personenwagens maken deel uit van de akkoorden. Zo zou Ford in Europa gebruik mogen maken van het modulaire elektrische platform MEB van de VW-groep. Ford heeft al bevestigd dat zijn Europese tak in het Duitse Keulen-Merkenich op deze basis aan een elektrische auto aan het werken is. Tegen 2023 wil Ford tot 600.000 elektrische auto’s op MEB-basis gaan leveren.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?