Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Opgelet, dit is een gevaarlijke machine. Deze Wiesmann is niet bepaald gebouwd om te gaan shoppen, maar eerder om het tarmac van circuits te doen smelten. Dit beest heeft 450 paarden en nauwelijks uitrusting, om het gewicht te beperken.
Wiesmann volgde een streng dieet en maakte alle onderdelen zo licht mogelijk (ruiten, kabels in plaats van handgrepen, lichte zetels, …). De klant kan de auto zelfs bestellen zonder radio of klimaatregeling. Hardcore, zoals gezegd.
Met een gewicht van 1.350 kg voor ongeveer 450 paarden (dankzij een V8 van BMW), zet deze Wiesmann knaltijden neer: meer dan 300 km/u topsnelheid en 0 tot 100 km/u in 4,4 seconden. Op verzoek is het mogelijk om de auto raceklaar te maken met specifieke banden, een vierpuntsharnas en enkele onderdelen uit carbon.
Aangezien de productie beperkt blijft tot 25 stuks, aarzelt Wiesmann niet om een prijs van circa 200.000 euro te vragen.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...