Land Rover
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
Toen hij in 1983 werd voorgesteld had de Renault 25 het doel om dikke BMW’s en Mercedessen onder vuur te nemen. Het Franse bedrijf was daarbij niet over één nacht ijs gegaan: een moderne en statige lijn, een vorstelijk comfort, een volledige uitrusting en een V6 van 2,5 liter. Toch zou het nog een jaar duren voor deze V6 door een turbo mocht ademen. De R25 V6 Turbo was bij zijn lancering het lievelingswapen van Franse CEO’s. Zijn V6 van 182 pk bracht de Franse berline in alle comfort tot boven de 220 km/u.
In 1988 onderging de R25 een facelift om hem aan de smaak van de dag aan te passen. De Duitse concurrentie werd echter steeds driester. In 1990 herwerkte Renault zijn V6 en ontwikkelde hij tot 210 pk. De R25 won meteen 10 km/u aan topsnelheid. Vandaag is deze R25 V6 Turbo grotendeels vergeten, waardoor hij een betaalbare youngtimer is met verrassende prestaties en comfort op overschot.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.
De onlangs gemoderniseerde Cayenne krijgt opnieuw een GTS-versie. Die biedt een beetje 'Turbo GT'-smaak aan Europese klanten die het zonder deze topversie moeten stellen...
De Aston Martin DBX is voortaan enkel nog maar leverbaar als 707 en krijgt een nieuw dashboard, met een hoogdnodige update op technologisch vlak.
Opel heeft zijn grootste SUV Grandland vernieuwd voor 2024. Deze tweede generatie zit vol nieuwigheden voor het Duitse merk op vlak van licht, maar ook op vlak van elektrische technologie met een actieradius van 700 km.