Audi
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
Net zoals de titel van de Europese “Auto van het Jaar” traditioneel wordt uitgereikt op het salon van Genève, wordt die van de “Wereldauto van het jaar” aangekondigd op het salon van New York (dit jaar net zoals Genève afgelast door corona). De grote winnaars zijn wel bekend gemaakt. De algemene laureaat is een grote klepper, want het gaat om de grote SUV Telluride van Kia. De 5 meter lange mastodont is nochtans niet verkrijgbaar in Europa, maar hij kreeg de voorkeur van de jury boven de veel compactere Mazda CX-30 en Mazda 3.
Toch krijgt Mazda een prijs, want zijn 3 is bekroond met de titel “Design van het Jaar”. Hij is de Porsche Taycan en Peugeot 208 voor gebleven.
De elektrische berline van Porsche kreeg wel twee andere bekroningen, want de Taycan was niet enkel de Sportwagen van het Jaar maar ook de Luxewagen van het Jaar.
Het heeft lang geduurd, maar eindelijk is de nieuwe generatie elektrische SUV van Audi hier. Welkom aan de Q6 e-tron, de neef van de elektrische Porsche Macan.
Fiat zou overwegen om de nieuwere 500e ook met benzinemotor te lanceren om de verkoop van het model te stimuleren, nu de EV-verkoop vertraagt...
Net wanneer je dacht dat het niet gekker kon dan de 802 pk sterke Mercedes-AMG S 63 E Performance, doet Brabus er nog een schepje bovenop met de Brabus 930. Inderdaad, met 930 pk!
In het kielzog van zijn facelift krijgt de Ford Puma ook een (of meer) elektrische versie(s). Een katachtige die niet meer spint of gromt, dus!