Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Enkele jaren geleden maakte Maybach het publiek enthousiast met een prototype van een coupé, deExelero. Een schitterend project, dat zelfs enkele records brak, maar helaas in de vergeethoek verdween.
Vijf jaar later diept Maybach het idee van een coupé weer op met de hulp van Xenatec, een Duitse groep die in de automobielwereld niet aan zijn eerste exploot toe is.
Het ontwerp ziet er vrij elegant, maar niet echt origineel uit. De familieband met Maybach is overduidelijk, maar jammer genoeg staat het design veraf van het Exelero-concept. Het interieur wordt volledig ingericht volgens de smaak van de klant. Alles is mogelijk. Goedkoop is het niet, maar als de portefeuille en de creativiteit op één lijn zitten, kan het resultaat zowel smaakvol, rijkelijk als knotsgek zijn. Dit nog: de coupé is niet kleiner dan de berline: hij is liefst 5,73 m lang.
Niets nieuws onder de zon. Onder de motorkap vinden we de vertrouwde 6-liter V12 met dubbele turbo van 620 pk en 1.000 Nm. Toegegeven, met nog meer vermogen zouden de prestaties niet spectaculair verbeteren. Zo bedraagt de (elektronisch beperkte) topsnelheid 275 km/u. En het verbruik? Gemiddeld 16,4 l/100 km. Gelukkig is de brandstoftank 110 liter groot, wat toch een behoorlijke autonomie garandeert. Het onderstel is dat van de Maybach 57 S met verbrede sporen.
Nog een laatste detail, de prijs: 675.000 euro zonder belastingen.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.