Tesla
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
Enkele jaren geleden maakte Maybach het publiek enthousiast met een prototype van een coupé, deExelero. Een schitterend project, dat zelfs enkele records brak, maar helaas in de vergeethoek verdween.
Vijf jaar later diept Maybach het idee van een coupé weer op met de hulp van Xenatec, een Duitse groep die in de automobielwereld niet aan zijn eerste exploot toe is.
Het ontwerp ziet er vrij elegant, maar niet echt origineel uit. De familieband met Maybach is overduidelijk, maar jammer genoeg staat het design veraf van het Exelero-concept. Het interieur wordt volledig ingericht volgens de smaak van de klant. Alles is mogelijk. Goedkoop is het niet, maar als de portefeuille en de creativiteit op één lijn zitten, kan het resultaat zowel smaakvol, rijkelijk als knotsgek zijn. Dit nog: de coupé is niet kleiner dan de berline: hij is liefst 5,73 m lang.
Niets nieuws onder de zon. Onder de motorkap vinden we de vertrouwde 6-liter V12 met dubbele turbo van 620 pk en 1.000 Nm. Toegegeven, met nog meer vermogen zouden de prestaties niet spectaculair verbeteren. Zo bedraagt de (elektronisch beperkte) topsnelheid 275 km/u. En het verbruik? Gemiddeld 16,4 l/100 km. Gelukkig is de brandstoftank 110 liter groot, wat toch een behoorlijke autonomie garandeert. Het onderstel is dat van de Maybach 57 S met verbrede sporen.
Nog een laatste detail, de prijs: 675.000 euro zonder belastingen.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.