BYD
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Waarom wachten tot Michelin in 2025 luchtloze banden op de markt brengt als je ze gewoon zelf kan maken?
Luchtloze banden kunnen voordelen bieden, vooral qua duurzaamheid. Maar er is nog heel wat onderzoek nodig voor ze op de markt kunnen komen: het lijkt erop de Michelin ze als eerste zal commercialiseren in 2025. Maar het Britse Youtube-kanaal Driven Media had geen zin om nog zo lang te wachten, en ging zelf aan de slag.
Met de stalen velgen van een oude Ford Mondeo, enkele meters plastic waterleiding, een hoop bouten en het rubberen loopvlak van autobanden knutselden ze vier luchtloze exemplaren in elkaar die ze monteerden onder een Caterham Seven 270R. Geen slechte keuze, want met een leeggewicht van iets meer dan 500 kg zorgt die voor een beperkte belasting van het doe-het-zelfproject, al zou een nog lichtere Caterham 170 misschien nog beter geweest zijn. Maar ere aan wie ere toekomt, het resultaat doet zijn werk:
Heel veilig, duurzaam en comfortabel lijkt ze ons alvast niet. En je mag er ook niet mee op de openbare weg, al lijken de Britten zich daar niet echt druk om te maken. Misschien toch nog maar even wachten dus?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!