Alfa Romeo
De Italiaanse regering had het niet zo voor het idee dat Alfa Romeo de naam van de hoofdstad van Lombardije zou gebruiken voor zijn compacte SUV.
Christian von Koenigsegg neemt ons mee voor een eerste testrit in een ontwikkelingsprototype van de vierzits Gemera.
Koenigsegg werkt hard aan zijn toekomst. Van een nichespeler met hyperexclusieve bolides wil het evolueren naar een merk met ook praktische modellen. Het bouwt zelfs een grote ontwikkelings- en productiecampus om dat doel te bereiken. De Gemera is een eerste stap om een breder publiek aan te spreken. Hij wordt aangedreven door drie elektromotoren en een 2 liter driecilinder die zo’n 600 pk leveren, goed voor een gecombineerd vermogen van 1.700 pk en een 0 naar 100-sprint in minder dan 2 seconden.
Hoe zo’n pk-zwangere driecilinder, door Koenigsegg de “Tiny Friendly Giant” genoemd, in het echt klinkt, dat demonstreert CEO Christian von Koenigsegg met plezier.
Hoewel het toerental voor de tests nog beperkt is, kan je wel al horen dat er iets speciaals onder de motorkap zit. Met twee turbo’s en de hydraulisch bediende kleppen van Koenigsegg’s ‘Freevalve’ systeem wordt het eindresultaat ongetwijfeld spectaculair!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Italiaanse regering had het niet zo voor het idee dat Alfa Romeo de naam van de hoofdstad van Lombardije zou gebruiken voor zijn compacte SUV.
De Nissan Qashqai krijgt een facelift voor 2024. De compacte SUV geniet van nieuwe technologie en een sterk vernieuwd design, dat zijn inspiratie haalt bij de oude Japanse krijgers.
Om de 60ste verjaardag van de Mustang te vieren, kondigt Ford twee nieuwe speciale versies aan voor de Europese markt. Maar ook de Mustang GTD komt onze kant op!
Na hem eerst te hebben gespot bij Mercedes, lijkt de volledig elektrische tegenhanger van de C-Klasse nu zijn wintertests te ondergaan.